Galería AJG, České Budějovice

Ano 2024

 

Arquitectos:

Diego Díaz Mosqueira

Gustavo Figueira Serrano

Álvaro Itarte Pérez

Alba Álvarez Vázquez

Jimena González Verdía

 

Renders:

Bump Estudio

 

Localización:

České Budějovice, Czech Republic

 

Galería AJG

A Pedra Clave / Klenák encarna o espírito de AJG, formando unha relación simbiótica entre dous valores contrastantes pero complementarios: honrar a historia mentres se abraza o futuro. Estes pares opostos—progreso fronte a historia, experimentación fronte a conservación, e apertura fronte a protección—definen dous espazos arquitectónicos. O “Baleiro” simboliza o progreso, a experimentación e a temporalidade, mentres que o “Sólido” representa a historia, a protección e a permanencia. Estes espazos entrelázanse, organizando o programa ao longo de cinco plantas.

 

A interacción entre Baleiro e Sólido tamén define o volume e a expresión. Unha pel de granito rugoso, de ton cálido, protexe o edificio, permitindo vistas exteriores a través de grandes aberturas acristaladas. É unha forma primitiva pero atemporal que conecta o pasado e o futuro. Lonxe de ser unha entidade illada, a arquitectura do museo encarna a súa responsabilidade de servir como pedra clave cultural, promovendo a arte e a cultura a nivel rexional e transfronteirizo.

 

“A nosa proposta para a nova Alšova Jihočeská Galerie de Bohemia do Sur, tecida a partir de contrastes e continuidades—permanencia e progreso—emerxe do tecido urbano, cunha materialidade e expresión extraídas tanto da historia como da modernidade. O deseño maniféstase como unha plataforma para a cultura, erguéndose discreta pero profunda. É silenciosa pero resonante, protectora pero aberta, evocando a tradición mentres abraza o progreso.”

 

PRINCIPIOS

A nosa comprensión da esencia da Galería Alšová de Bohemia do Sur e o entorno urbano único do museo lévanos á identificación de catro pares de principios contrastantes pero complementarios a partir dos cales se desenvolve o concepto do proxecto:

 

Progreso / Historia: A diferenza da maioría das institucións culturais que se centran unicamente no desenvolvemento cultural ou na preservación histórica, AJG valora ambos como partes integrais da súa identidade única.

 

Experimentación / Conservación: Os espazos para a experimentación curatorial e os espazos para a conservación operan en harmonía. O primeiro proporciona un lenzo en branco para que artistas e comisarios amplíen os límites artísticos. O segundo ofrece un entorno controlado que permite aos visitantes comprender as raíces medievais da arte de Bohemia do Sur, mentres inclúe tamén áreas de servizo e espazos de traballo e investigación para o persoal do museo.

 

Apertura / Protección: O museo debe ser unha instalación accesible para a cidade, os seus residentes e visitantes, promovendo a cultura, a educación e a interacción social. Non obstante, a valiosa colección require unha protección robusta e estritas medidas de seguridade.

 

Representación / Simbiótica: A capacidade da arquitectura para representar non debe confundirse simplemente coa habilidade de asombrar ou atraer a atención. O novo museo ten como obxectivo encarnar o espírito de AJG formando unha simbiose cos seus contextos urbanos, territoriais e sociais.

 

SPATIAL CONCEPTS

O deseño do novo museo derívase da definición de dous tipos de espazos, cada un contrastante pero complementario, integrando o conxunto de principios presentados.

 

Sólido e Baleiro: O Sólido representa un espazo cunha definición e un programa distintos, intricado e escuro, na súa maioría pechado e protexido. Este espazo é evocador e lembra o esplendor medieval de Bohemia do Sur. O Baleiro representa un espazo para a exploración artística e a innovación: un lenzo en branco, unha caixa máxica para artistas e comisarios. É un espazo cocreado polo público, sen rutas ou camiños predefinidos. Este espazo é aberto, claro e cheo de luz natural.

 

Simbiose Espacial: O Sólido e o Baleiro funcionan como espazos complementarios. O Sólido protexe e serve ao Baleiro, mentres que o Baleiro proporciona un espazo expositivo flexible. O Sólido envolve ao Baleiro por todos os lados excepto un, adaptándose á xeometría da parcela.

 

Contextualización: A combinación de Sólido e Baleiro apílase, con cada capa rotada para buscar diferentes vistas da cidade. A natureza desta disposición evita que o espazo expositivo se converta nun “non-lugar”, e ao mesmo tempo permanece contextualizado, con vistas á cidade histórica, á cidade moderna e ao parque. O proxecto evita definir unha fachada principal, tratando a todas como igualmente significativas, conectadas a diferentes partes do contexto urbano.

 

Un Volume Tallado: O volume e a expresión do museo defínense por como o Sólido e o Baleiro se proxectan na fachada exterior. Fronte á textura rugosa e imprecisa da rocha apenas labrada que protexe as áreas sólidas, hai un marcado contraste coas potentes liñas xeométricas e ortogonais das superficies pulidas dos espazos baleiros. Esta é unha forma primitiva e atemporal que se relaciona tanto co pasado como co futuro, contextualizada na súa realidade.

 

Pedra Clave para a Cultura: Lonxe de ser unha entidade illada, o novo museo servirá como a pedra clave dentro dunha rede máis ampla de espazos culturais e públicos na Illa da Cultura, o distrito cultural da cidade. A expresión arquitectónica e o carácter do museo encarnan a honorable responsabilidade de servir como a clave cultural da rexión, unha institución que promove e apoia un esforzo colectivo máis amplo para o futuro da rexión de Bohemia do Sur e a cultura checa.